خانه / اخبار / ۶ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک

۶ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک

ثبت نظر نظرات (۰ عدد) ارسال برای دوستان
شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ نقدستان – امیر فقیه لاریجانی
۶ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک
صحیح‌ترین روش به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ با قرار دادن شیفتر در حالت P چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تغییر وضعیت دسته‌دنده از دنده‌عقب به D در حال حرکت کار درستی است؟

به نقل از نقدستان، صحیح‌ترین روش به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ با قرار دادن شیفتر در حالت P چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تغییر وضعیت دسته‌دنده از دنده‌عقب به D در حال حرکت کار درستی است؟ مدتی قبل در مقاله‌ای به ۵ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس دستی پرداختیم، این بار به ۶ عادت مخرب در استفاده از خودروهای گیربکس اتوماتیک خواهیم پرداخت:
خودروهای مدرن مجهز به گیربکس اتوماتیک، به سطح قابل‌توجهی از دوام دست‌یافته‌اند. علاوه بر این مصرف سوخت آن‌ها نیز بسیار کاهش‌یافته است. رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک آسان‌تر از خودروهای گیربکس دستی است، پس چرا هنوز عده‌ی زیادی خودروهای دنده دستی خریداری می‌کنند؟ علت اصلی چنین نگاهی این واقعیت است که تعمیرات و نگهداری گیربکس اتوماتیک هزینه‌بر و دشوار است.
باوجوداینکه رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک راحت‌تر است، اما نحوه‌ی استفاده از آن می‌تواند باعث وارد شدن آسیب و صدمه به مکانیسم گیربکس اتوماتیک شود. البته شایان‌ذکر است که در صورت استفاده‌ی صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس را تضمین نمود.

۱٫ از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید
عمل مکانیکی تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌سازند. درصورتی‌که همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید این مکانیسم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد. اما وقتی قبل از ایستادن و در حال حرکت عمل تعویض حالت دنده را انجام دهید، متریال روی کلاچ‌ها و نوارهای گیربکس اتوماتیک مانع حرکت خودروی شما خواهند شد. ازآنجایی‌که روشن است وظیفه‌ی کلاچ و نوارهای درون گیربکس اتوماتیک تحمل فشار مضاعف نگه‌داشتن اتومبیل شما نیست، انجام اشتباه مذکور باعث استهلاک زودهنگام گیربکس خودروی شما خواهد شد.

۱

ثبت نظر نظرات (۰ عدد) ارسال برای دوستان
شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ نقدستان – امیر فقیه لاریجانی
۶ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک
صحیح‌ترین روش به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ با قرار دادن شیفتر در حالت P چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تغییر وضعیت دسته‌دنده از دنده‌عقب به D در حال حرکت کار درستی است؟

به نقل از نقدستان، صحیح‌ترین روش به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ با قرار دادن شیفتر در حالت P چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تغییر وضعیت دسته‌دنده از دنده‌عقب به D در حال حرکت کار درستی است؟ مدتی قبل در مقاله‌ای به ۵ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس دستی پرداختیم، این بار به ۶ عادت مخرب در استفاده از خودروهای گیربکس اتوماتیک خواهیم پرداخت:
خودروهای مدرن مجهز به گیربکس اتوماتیک، به سطح قابل‌توجهی از دوام دست‌یافته‌اند. علاوه بر این مصرف سوخت آن‌ها نیز بسیار کاهش‌یافته است. رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک آسان‌تر از خودروهای گیربکس دستی است، پس چرا هنوز عده‌ی زیادی خودروهای دنده دستی خریداری می‌کنند؟ علت اصلی چنین نگاهی این واقعیت است که تعمیرات و نگهداری گیربکس اتوماتیک هزینه‌بر و دشوار است.
باوجوداینکه رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک راحت‌تر است، اما نحوه‌ی استفاده از آن می‌تواند باعث وارد شدن آسیب و صدمه به مکانیسم گیربکس اتوماتیک شود. البته شایان‌ذکر است که در صورت استفاده‌ی صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس را تضمین نمود.

۱٫ از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید
عمل مکانیکی تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌سازند. درصورتی‌که همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید این مکانیسم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد. اما وقتی قبل از ایستادن و در حال حرکت عمل تعویض حالت دنده را انجام دهید، متریال روی کلاچ‌ها و نوارهای گیربکس اتوماتیک مانع حرکت خودروی شما خواهند شد. ازآنجایی‌که روشن است وظیفه‌ی کلاچ و نوارهای درون گیربکس اتوماتیک تحمل فشار مضاعف نگه‌داشتن اتومبیل شما نیست، انجام اشتباه مذکور باعث استهلاک زودهنگام گیربکس خودروی شما خواهد شد.

۲

ثبت نظر نظرات (۰ عدد) ارسال برای دوستان
شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ نقدستان – امیر فقیه لاریجانی
۶ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک
صحیح‌ترین روش به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ با قرار دادن شیفتر در حالت P چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تغییر وضعیت دسته‌دنده از دنده‌عقب به D در حال حرکت کار درستی است؟

به نقل از نقدستان، صحیح‌ترین روش به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ با قرار دادن شیفتر در حالت P چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تغییر وضعیت دسته‌دنده از دنده‌عقب به D در حال حرکت کار درستی است؟ مدتی قبل در مقاله‌ای به ۵ عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس دستی پرداختیم، این بار به ۶ عادت مخرب در استفاده از خودروهای گیربکس اتوماتیک خواهیم پرداخت:
خودروهای مدرن مجهز به گیربکس اتوماتیک، به سطح قابل‌توجهی از دوام دست‌یافته‌اند. علاوه بر این مصرف سوخت آن‌ها نیز بسیار کاهش‌یافته است. رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک آسان‌تر از خودروهای گیربکس دستی است، پس چرا هنوز عده‌ی زیادی خودروهای دنده دستی خریداری می‌کنند؟ علت اصلی چنین نگاهی این واقعیت است که تعمیرات و نگهداری گیربکس اتوماتیک هزینه‌بر و دشوار است.
باوجوداینکه رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک راحت‌تر است، اما نحوه‌ی استفاده از آن می‌تواند باعث وارد شدن آسیب و صدمه به مکانیسم گیربکس اتوماتیک شود. البته شایان‌ذکر است که در صورت استفاده‌ی صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس را تضمین نمود.

۱٫ از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید
عمل مکانیکی تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌سازند. درصورتی‌که همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید این مکانیسم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد. اما وقتی قبل از ایستادن و در حال حرکت عمل تعویض حالت دنده را انجام دهید، متریال روی کلاچ‌ها و نوارهای گیربکس اتوماتیک مانع حرکت خودروی شما خواهند شد. ازآنجایی‌که روشن است وظیفه‌ی کلاچ و نوارهای درون گیربکس اتوماتیک تحمل فشار مضاعف نگه‌داشتن اتومبیل شما نیست، انجام اشتباه مذکور باعث استهلاک زودهنگام گیربکس خودروی شما خواهد شد.

۳

همچنین ببینید

مروری بر آخرین تغییرات در بازار خودروهای منطقه آزاد اروند

پس از ایجاد مناطق آزاد تجاری در کشور، به دلیل نبود قوانین گمرکی و سهولت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: