خانه / اخبار / پژو ۲۰۷i اتوماتیک و سدان در راه بازار

پژو ۲۰۷i اتوماتیک و سدان در راه بازار

ایران‌خودرو در ادامه روند معرفی محصولات جدید به بازار ایران، چندی قبل مدل ۲۰۷i را با تغییراتی در بدنه و داخل خودرو معرفی کرد اما این پایان کار ایران‌خودرو با این محصول نیست و اینک خبر می‌رسد نمونه‌های صندوق‌دار و اتوماتیک این خودرو نیز تا پیش از پایان سال به بازار معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «کارزنیوز»، هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو که امروز در نشست خبری شرکت بورس به مناسبت بیست و یکمین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران با خبرنگاران به گفتگو نشسته بود در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌ای ایران‌خودرو برای تنوع‌بخشی به محصولات و عرضه مدل‌های جدید گفت:”نمونه ۲۰۷i هاچ بک که پیش از این رونمایی شده است و فردا در جریان مجمع سهامداران، در معرض دید سهامداران ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت. این محصول ویژه بازار ایران است و بدون اتکا به پژو در داخل کشور توسعه پیدا کرده و عرضه آن از شهریورماه آغاز خواهد شد.”
این خودرو را می‌توان نمونه‌های به‌روزرسانی شده مدل‌های ۲۰۷i دانست که پیش این نیز از سوی ایران‌خودرو در بازار ایران عرضه شده بود و با توجه به تغییرات ظاهری نسبت به ۲۰۶، استقبال خوبی از آن به عمل آمد. ایران‌خودرو با توجه به این استقبال، در ادامه توسعه محصولات جدید، این خودرو را با تغییراتی در داخل و خارج خودرو روانه بازار کرده است، تغییراتی که باعث شده پیش‌بینی‌ها حکایت از موفقیت آن در بازار داشته باشند.
یکه زارع همچنین در این برنامه به عرضه مدل‌های دیگری بر اساس این خودرو نیز اشاره کرد که شامل نمونه‌های سدان و اتوماتیک است. وی در این زمینه گفت:”بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته نمونه‌های صندوق‌دار این خودرو نیز در ایران تولید خواهد شد که نمونه‌ای از آن را در معرض دید سهامداران فرار خواهد گرفت. به‌علاوه ما در بهمن‌ماه عرضه مدل‌های اتوماتیک این خودرو را نیز بدون اتکا به پژو آغاز خواهیم کرد.”
عرضه نمونه اتوماتیک این خودرو می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای مدل‌های تیپ ۶ پژو ۲۰۶ باشد، خودرویی که هرچند از نظر تعداد فروش هیچ‌گاه نتوانست به‌اندازه مدل‌های دنده دستی موفق باشد اما طیفی از خریداران را که به دنبال خودروهای دنده اتوماتیک برای رفاه در رانندگی شهری بودند را به‌سوی خود جلب کرد. در غیاب این خودرو، ایران‌خودرویی‌ها این بخش از بازار را به ساندرو واگذار کرده بودند و اینک با عرضه مدل‌های دنده اتوماتیک از ۲۰۷i قصد دارند بار دیگر سهم خود را از بازار به دست آوردند ضمن آنکه نباید فراموش کنیم این خودرو نسبت به ساندرو از امکانات بیشتری برخوردار است و همین مسئله می‌تواند برگ برنده ۲۰۷i اتوماتیک در بازار ایران باشد.
عرضه نمونه صندوق‌دار از پژو ۲۰۷i هم می‌تواند جایگزینی برای ۲۰۶SD باشد، خودرویی که هرچند در تعاریف ایرانی از یک خودروی سدان، به‌عنوان نمونه‌ای کوچک در نظر گرفته شده بود و هیچ‌گاه نتوانست سهمی که ایران‌خودرویی‌ها انتظار داشتند را از بازار به دست آورد اما با توجه به علاقه عمومی ایرانی‌ها به خودروهای سدان، تا حدودی توانست نظر خانواده‌های کم‌جمعیت را به خود جلب کند و با عرضه مدل‌های سدان پژو ۲۰۷i ایران‌خودرو امیدوار است بتواند با توجه به امکانات بیشتر این خودرو نسبت به SD، خریداران بیشتری را به این خودرو جلب کند.
درباره ۲۰۷i جدید ایران‌خودرو بیشتر بدانید
ایران‌خودرو با عرضه این مدل سعی در حفظ مشتریان خودروهای‌ هاچ‌بک زیر ۶۰ میلیون تومان در بازار را دارد. در نمای جلو عمده تغییرات نسبت به پژو ۲۰۶ و مشابه مدل قبلی ۲۰۷i است اما چراغ‌های جلو در طرح جدیدی که از سوی مرکز تحقیقات ایران‌خودرو توسعه‌یافته بیشترین شباهت را به نوه این خودرو یعنی مدل ۲۰۸ پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که چینش و ترکیب داخلی چراغ‌ها تغییر کرده و نوار LED روشنایی در روز به بالای این چراغ افزوده شده است لذا اگر هدف شرکت پژو از عرضه ۲۰۶+ را ارائه مدلی ارزان‌تر اما شبیه به ۲۰۷ بدانیم‌، ایران‌خودرو با این مدل جدید طرح پژو را یک‌قدم به ۲۰۸ هم نزدیک کرده است اما تنها به قیمت یک چراغ.
در نمای عقب چراغ‌ها نیز با تغییرات محدود روی اتاق جدید این خودرو قرار گرفته‌اند. حذف نوار روی ستون‌، همرنگ‌شدن زه و دستگیره در‌ها با بدنه و تغییر طراحی و ابعاد درب موتور به همراه طرح جدید برای مه‌شکن و سپر عقب در کنار سپر جلو مهم‌ترین تغییرات ظاهری پژو ۲۰۷i جدید هستند که البته بخش عمده‌ای از این تغییرات به غیر از چراغ‌ها، سوغات مدل قبلی این خودرو است. در نمای داخلی مهم‌ترین تغییر نصب نمایشگر ۷ اینچی لمسی‌، ورودی USB، رهیاب و پخش DVD در کنار انتقال کلید‌های کروز کنترل به روی فرمان است. بلوتوث نیز از روی فرمان این خودرو قابل کنترل است. داشبورد به‌طور کلی دستخوش تغییرات فراوانی شده است به‌گونه‌ای که کاملا می‌توان آن را متفاوت و به‌روزتر از ۲۰۶ دانست‌. با قرار‌گیری نمایشگر ۷ اینچ به‌جای نمایشگر ساعت ۲۰۶‌، کلید فلاشر نیز به بخش میانی دریچه‌های کولر با طراحی جدید منتقل شده است. استفاده از رنگ گروه به‌عنوان قاب دریچه‌ها‌، روی دسته دنده و همچنین فرمان جلوه داخلی این خودرو را از ۲۰۶ کاملا تفکیک می‌کند. نمایشگر‌های پشت فرمان در ۳ دایره با زمینه سفیدرنگ‌، جلوه بهتر و اسپرت‌تری نسبت به ۲۰۶ دارند و کامپیوتر سفری در میان آن‌ها قرار دارد.
مهم‌ترین تغییرات مدل جدید ۲۰۷i در کابین شامل اضافه‌شدن فرمان با طراحی جدید و امکانات بیشتر به همراه نمایشگر ۷ اینچ می‌شود که حتی در مدل ۲۰۶+ خود پژو نیز شاهد این امکانات نبودیم‌. صندلی‌ها نیز بر اساس آنچه در نخستین تصاویر این خودرو دیده می‌شود، مشابه ۲۰۶ هستند و با نمونه استفاده شده در ۲۰۶+ تفاوت دارند‌. هر دو صندلی در این خودرو به‌صورت دستی کنترل می‌شوند که از مهم‌ترین نقاط ضعف چنین خودرویی است. رینگ آلومینیومی ۵ شاخه این خودرو همانند مدل قبلی ۲۰۷i در ایران است و با رینگ انتخابی پژو برای مدل ۲۰۶+ تفاوت دارد. دوربین دید عقب نیز یکی از امکانات قابل توجهی است که به‌واسطه حضور نمایشگر ۷ اینچی به این خودرو اضافه شده است.

همچنین ببینید

تخطی از سرعت مجاز علت حادثه برخورد اتوبوس با دیواره کوه هراز بوده است

کارزنيوز- سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهارداشت: در بررسی‌های اولیه علت حادثه برخورد اتوبوس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: