خانه / اخبار / نیسان جوک در یک قدمی بازار، مجوز واردات گرفت

نیسان جوک در یک قدمی بازار، مجوز واردات گرفت

همانطورکه در اوایل تابستان اعلام کرده بودیم، شرکت جهان نوین آریا قرار است به زودی چند محصول از نیسان را روانه بازار کند. البته در آن زمان، قرار بود خیلی زودتر چند محصول از این شرکت معتبر ژاپنی پیش فروش شود اما حال با تاخیری بالاخره یکی از محبوب ترین محصولات نیسان در بازارهای جهانی آن هم در دو مدل توانسته مجوز واردات را کسب کند و به زودی شاهد حضور نیسان جوک در ایران خواهیم بود.
هر دو مدل مجوز گرفته دارای پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر هستند اما این کجا و آن کجا!؟ پیشرانه اول ۴ سیلندر خطی به حجم ۱۵۹۸ سی سی است و می تواند حداکثر ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. البته باید توجه داشته باشید که این پیشرانه توربوشارژ است ولی همانطورکه مشخص است بوست این توربو کم است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱٫۵ ثانیه است و می تواند حداکثر به سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این کراس اوور شهری کوچک و معروف بسیار خوب است و به صورت ترکیبی تنها ۶٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر می سوزاند. این خودرو به گیربکس CVT مجهز است و به صورت دستی ۵ دنده خواهد بود و تنها دیفرانسیل جلو است.

۱

نیسان جوک به زودی به بازار ایران می آید

اما مدل دومی که توانسته مجوز واردات را بگیرد، داستانی متفاوت دارد. پیشرانه این مدل نیز ۱٫۶ لیتری است اما کاملاً با مدل اول فرق دارد و حجم آن ۱۶۱۸ سی سی است. توربوی نصب شده روی این خودرو دارای بوست بیشتری است و می تواند حداکثر ۱۹۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر در دورهای ۲۰۰۰ تا ۵۶۰۰ تولید کند که عددی بسیار قابل توجه برای یک موتور ۱٫۶ لیتری و همچنین یک کراس اوور کوچک شهری است. شتاب صفر تا صد نیسان جوک با این پیشرانه ۸٫۴ ثانیه است و با توجه به توربو بودن آن به نظر می رسد در شهرهایی با ارتفاع تهران بتواند به عددی نزدیک به همین حوالی برسد. گیربکس این مدل اگرچه CVT است اما در حالت دستی ۶ دنده در اختیار می دهد و می تواند به کمک آن مصرفی معادل ۷٫۶ لیتری در هر صد کیلومتر را داشته باشد.
اگرچه چهره نیسان جوک کمی عجیب و غیر متعارف است، اما در سطح جهانی خودروی بسیار پرفروشی می باشد و حتی در منطقه آزاد نیز استقبال خوبی از آن شده و انتظار می رود محض ورود این خودرو به بازار داخل بتواند معادلاتی را در رده قیمتی ۱۳۰ تا ۱۸۰ میلیون بهم بزند و زنگ خطری بزرگ برای کره ای های خوش فروش از جمله هیوندای توسان و کیا اسپورتیج و یا حتی ژاپنی هایی مثل میتسوبیشی ASX است. البته همانطورکه در قسمت خودروهای آینده بازار اشاره کرده بودیم، به زودی در این سگمنت و رده قیمتی هوندا HR-V نیز به ایران می آید که می تواند رقابت را بسیار داغ و جذاب کند و امیدواریم ژاپنی های بیشتری بتوانند به بازار داخل راه یابند.

همچنین ببینید

تخطی از سرعت مجاز علت حادثه برخورد اتوبوس با دیواره کوه هراز بوده است

کارزنيوز- سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهارداشت: در بررسی‌های اولیه علت حادثه برخورد اتوبوس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: