خانه / اخبار / نگاهی مختصر به برلیانس H330

نگاهی مختصر به برلیانس H330

برلیانس H330، خودروی چینی مجهول و نسبتاً ناآشنا در بازار که چند وقتی است مهمان بازار داخلی کشور شده و توسط شرکت پارس خودرو در کشور عرضه می‌شود. البته این مجهولیت و ناآشنایی شاید فقط برای بنده باشد، چون به شخصه تا قبل از نگارش این مطلب، چندان اطلاعی از آن نداشته‌ام و فقط میدانستم که چینی بوده و توسط پارس خودرو در دو مدل مختلف با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود، به همین خاطر تصمیم به ارائه اطلاعاتی در خصوص این محصول خاص در سایت خودروبانک کرده‌ایم.
معمولاً این قسمت را برای آخر کار می‌گذارند، ولی ما می‌خواهیم همین اول کار در مورد مشخصات فنی و پیشرانه این سوگولی چینی صحبت کنیم. پیشرانه اصلی یا قلب تپنده این برلیانس H330، از یک موتور ۱۴۹۸ سی سی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ تشکیل شده که با پمپاژ حداقل ۶٫۷ لیتر سوخت از مخزن سوخت ۵۵ لیتری آن به انژکتورها، می‌تواند حداکثر ۱۰۳ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و همچنین حداکثر ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۳۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و برای ثبت حداکثر سرعتی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعتی برای این اتومبیل ۱۲۵۰ کیلوگرمی، این نیروی تولیدی را توسط یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعت دستی به چرخ‌های جلویی H330 ارسال می‌کند.
برای طراحی و توسعه این اتومبیل هم برلیانس از یک شاسی و پلتفرم ۴۵۱۰ میلی متری در طول، ۱۷۵۸ میلی متری در عرض و ارتفاع ۱۴۶۰ میلی متری با فاصله بین دو محور ۲۵۸۰ میلی متری استفاده کرده و مابقی قطعات را برای شکل گیری H330 بر روی آن نصب کرده‌اند. طراحی ظاهری خودرو هم از نظر بنده نسبتاً قابل قبول است. اما طراحی جلو در مقایسه با سایر چینی‌های اصیل بازار خیلی بهتر است، ولی به طور کل در حد خودروهای چینی، یک طراحی کاملا جدید و انحصاری دارد. قسمت عقبی خودرو را هم نمی‌توان گفت که جذاب و بی‌نقص است، چون نسبت به طراحی جلو و هیکل کلی خودرو، کمی پُف کرده و بزرگ دیده می‌شود، ولی از نمای نیم‌ رخ، طراحی خوب و دلنشینی دارد. در زیر شاسی خودرو نیز به طور استاندارد از چهار عدد رینگ ۱۵ اینچی ۵ پره استفاده شده که هرچهارتای آن‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند.
از سایر امکانات این محصول در نسخه گیربکس دستی هم می‌توان به صورت چکیده و گلچین به رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، شیشه‌های بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف و همچنین در مدل اتوماتیک به علاوه امکانات ذکر شده، به سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، روکش چرمی غربیلک فرمان با دکمه تنظیم صدا، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، ورودی USB، ۴ عدد بلندگو در مدل دستی و ۶ عدد بلندگو در مدل اتوماتیک اشاره کرد و از امکانات و تجهیزات ایمنی هم می‌توان مواردی همچون کیسه‌های هوای جلویی، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای در مدل گیربکس دستی و ترمزهای جلو و عقب دیسکی در نسخه اتوماتیک مجهز شده به سیستم‌های ABS و EBD را معرفی کرد.
در آخر هم لازم به ذکر است که برلیاس H330 بر اساس آخرین قیمت بازار در دو مدل دستی و اتوماتیک بین قیمت‌های ۴۴ تا ۵۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

حال سوال آخر ما اینجاست که این محصول جدید با این قیمت مخصوصاً در مدل اتوماتیک رقیب جک J5 اتوماتیک خواهد شد و به نظر شما آیا می تواند با پشتوانه پارس خودرو اما با موتوری ضعیف تر از پس این هموطنی خود برآید یا خیر؟

همچنین ببینید

آغاز فروش نقد و اعتباری کیا اپتیما GT Line + جدول

در نمایشگاه بین المللی نیویورک ۲۰۱۵ بود که شرکت خودروسازی کیا پرده از کیا اپتیمای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: