خانه / اخبار / نقد و بررسی آلفا رومئو جولیا توسط جرمی کلارکسون

نقد و بررسی آلفا رومئو جولیا توسط جرمی کلارکسون

من نزدیک به سه دهه برای آلفارومئو جولیا صبر کردم ، خودرویی که تنها یک فیات با لوگوی آلفا نیست. بلکه یک دیفرانسیل عقب با قدرتی ترسناک است، آلفائی که حتما می خواهید در پارکینگ خانه خود داشته باشید.
اما واقعا این چنین است؟ بسیار خوب. به منظور بررسی اهداف این آزمون من قصد دارم، علاقه شخصی و عمیقم به آلفا، حتی مدل ۷۵ آن را که هنگام استفاده از ترمز دستی اش امکان قطع شدن انگشتان وجود داشت و کلید های پنجره های برقی اش که در سقف اتومبیل بود و گویی تنها وسیله در دست طراحش یک خط کش بوده را نیز نادیده بگیرم و آلفارومئو را فقط به عنوان یک خودرو، یک ابزار و یا یک شیء بررسی کنم.
باید بگویم در مورد این خودرو دیگر اثری از نوستالژی های آلفا در فیلمهای داستین هافمن یا غرش موتور خودرو GTV مثل دورانی که آلفا ها در مسابقات رانندگان خودشون رو به زحمت و تعمیر می انداختند نیست.
خوب، اجازه بدهید با مشخصات فنی شروع کنیم. این سدان چهار درب با حداکثر سرعت ۱۹۱مایل بر ساعت، موتور ۲۹۰۰ سی سی توربو شارژ دار V شکل و شش سیلندر ، به طرز فوق العاده ای طنین انداز و درعین حال نرم و روان است .
فراری که همانند آلفا تحت مدیریت و مالکیت خانواده انجلی فعالیت می کند قاطعانه منکر مشابه بودن این موتور با موتور فراری کالیفرنیا (حتی با تغییرات جزیی) شده است و برخی تشابهات مشخصات فنی را کاملا تصادفی میداند . در هر ۲ موتور، توربوی تویین اسکرول در میانه بلوک V شکل موتور قرار گرفته و آماده است تا با یک اشاره راننده را درون صندلی فرو ببرد. گشتاور خودرو به اندازه اسب بخار آن حیرت انگیز نیست و این بدان معناست که باید به جعبه دنده هوشمند ۸ سرعته خودرو زمان بیشتری بدهید ولی در عوض با وجود ۵۰۳ اسب بخار خودرو به طرز باورنکردنی سریع است.

۱

آلفارومئو جولیا

یک لذت مطلق برای راننده !
فرمان بشدت دقیق است و قفل تا قفل آن فقط ۲ دور است و این به شما اجازه رانندگی دقیق و جسورانه می دهد و در مورد ترمز ،اتومبیلی که در اختیار من بود به دیسکهای سرامیکی ۵۰۰۰ پوندی مجهز بود که فوق العاده طراحی مهندسی داشت، که شما می توانید با حداکثر فشار بدون نگرانی از عملکرد زود هنگام و یا ادامه دار شدن بیش از اندازه ی ABS ، به پدال ترمز نیرو وارد کنید .
در پیست، کمی به خودرو فرمان دادم که سریعا شروع به دریفت کرد ولی با عنایت به مجهز بودن خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود LSD هیچ مشکلی برایم ایجاد نکرد.
باید بگویم جولیا کاربرد روزانه درون شهری نیز دارد . تایرهای باریک و ارتفاع پایین خودرو و حتی تعلیق خشن اسپرت هرگز عبور از چاله ها و دست اندازهای شهری برای شما تبدیل به چالش نخواهند شد و با وجود شنیده شدن صدای شلیک گونه، هنگام تعویض دنده ها ، داخل کابین ارامش کامل برقرار است.
و اما در مورد فضای کابین ، حجم صندوق عقب مطلوب است، اما ردیف عقب صندلی ها کاملا فشرده است که دلیل آن در خودروی مورد آزمایش وجود صندلی های حجیم سفارشی فیبر کربن است . صندلی ها به قدری راحت بودند که پس از سفر ۳ ساعته خود با خوردو فقط حس گردشی کوتاه مدت درون شهری را داشتم.
در آخر برای گشتی تفریحی اتومبیل را به Brecon Beacons بردم که تجربه ای تکرار نشدنی بود . عکس العمل سریع و دقیق دریچه گاز , فرمان دقیق و عطش خودرو برای سرعت گیری اتومبیل را بیش از پیش خواستنی می کرد .
آن چه که در این جا گفتم بدون رودربایستی بوده و اینکه اکنون آلفا از بی ام و بهتر است مثل همان حسی است که ایسلند در جام ملت های اروپا، انگلیس را برد.

همچنین ببینید

رونمایی فولکس واگن از اولین خودروی خودران ساخت این شرکت

کارزنيوز- شرکت آلمانی فولکس واگن از اولین خودروی خودران ساخت خود رونمایی کرد. پیش از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: