خانه / اخبار / برادران لوتوس بالاخره مجوز واردات گرفتند

برادران لوتوس بالاخره مجوز واردات گرفتند

وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران بالاخره مجوز واردات و عرضه دو مدل “لوتوس الیز” را برای شرکت ایلیا موتور صادر کرد تا از این به بعد شاهد تردد بدون دغدغه این دو مدل لوتوس “الیز ۲۲۰ Cup” و لوتوس “الیز S” در خیابان‌های کشورمان باشیم.
اگر به عقب برگردیم در ابتدا این شرکت با ورود مدل لوتوس Evora S سعی کرد توجهات را به سوی خود جلب کند و سپس در طی مراسمی اقدام بهرونمایی از دو محصول لوتوس در ایران کرد.
اول از همه با نسخه استاندارد الیزه، یعنی لوتوس الیز S کروکی کارمان را آغاز می‌کنیم تا پس از بررسی مدل استاندارد، مروری هم بر روی مدل اسپرت این کمپانی داشته باشیم. لوتوس الیز اس با داشتن موتور میانی و شاسی آلومینیومی سبک و بدنه دست ساز از جنس فایبر گلاس، کلاس خود را از خودروهای بی شماری که در این سگمنت حضور دارند متمایز می‌سازد و این درحالی است که وزن خودروی لوتوس الیز S به لطف جنس مواد بکار رفته در آن به حداقل رسیده تا هیجانی حیرت انگیز را به رانندگی شما بیافزاید.
از لحاظ طراحی، مدل الیز S چهره‌ای ساده‌تر نسبت به مدل الیز ۲۲۰ Cup دارد و برای آن پیشرانه‌ای ۱٫۸ لیتری موتور میانی در نظر گرفته شده که باعث تعادل بهتر خودرو می‌شود. این موتور همچنین به سیستم پرخوران سوپرشارژر و کنترل پدال گاز الکترونیکی مجهز شده که در دور موتور ۶۸۰۰ دور بر دقیقه می‌تواند قدرتی ۲۱۷ اسب بخاری و در دور موتور ۴۶۰۰ نیز می‌تواند گشتاوری ۲۵۰ نیوتن متری تولید کند.

۱

لوتوس الیز Cup 220

این موتور در کنار وزن ۹۲۴ کیلوگرمی، نسبت وزن به قدرت ۲۳۵اسب بخاری/ تن را بدست آورده که در عمل شتابی ۴٫۲ ثانیه‌ای را به همراه داشته است. البته این تمام ماجرا نیست، چون در خط انتقال قدرت از قفل دیفرانسیل EDL و جعبه دنده‌ای ۶ سرعته دستی با نسبت نزدیک دنده‌ها استفاده شده که با کارکرد نرم و دقیق خود چنین شتابی را برای الیز S به همراه داشته است.
پس از الیز S به نسخه اسپرت این خودرو می‌رسیم. لوتوس Cup 220 در جاده‌ها بیشتر قابل توجه است و در حالی که فرمان پذیری آن سبک و نرم باقی مانده است، آیرودینامیک آن ارتقا یافته و ظاهر آن هم متفاوت‌تر شده است.
در واقع لوتوس الیز ۲۲۰ Cup در مشخصات فنی دقیقا همان چیزی است که مدل S از آن سود میبرد، یعنی بر روی لوتوس الیز ۲۲۰ Cup از یک موتور ۱٫۸ لیتری سوپرشارژر متصل به جعبه دنده‌ای دستی ۶ سرعته با قدرتی ۲۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متری استفاده شده که می‌تواند در عرض ۴٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، ولی در طراحی ظاهری، چهره‌ای تهاجمی‌تر به خود گرفته و اصولا خصوصیاتی اسپرت‌تر از لوتوس الیز S دارد.
اگر به این مدل دقت کرده باشید، خواهید دید که لوتوس الیزه ۲۲۰ Cup از حالت کروکی خارج شده و همچنین به فاکتوورهای آیرودینامیکی بیشتر مجهز شده است که در بخش قبل به آن اشاره کردیم. در این خصوص می‌توان یک بامپر تقریبا بزرگ را در زیر سپر، رنگ بندی متفاوت سقف و قسمت انتهایی کاپوت از بدنه، رکاب‌هایی اسپرت را زیر درها و همچنین یک اسپویلر بزرگ و یک دیفیوزر گسترده و بسیار بزرگ را در انتهای بدنه مشاهده کرد.

همچنین ببینید

رونمایی فولکس واگن از اولین خودروی خودران ساخت این شرکت

کارزنيوز- شرکت آلمانی فولکس واگن از اولین خودروی خودران ساخت خود رونمایی کرد. پیش از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: