خانه / اخبار / بازگشت سئات به ایران

بازگشت سئات به ایران

سئات پس از سال غیبت این بار با نماینده جدید قرار است با دو مدل تولدو و سئات اولین قدم هایش را در بازار ایران بردارد و در صورت عرضه سریع تر از فولکس واگن و اشکودا ، نخستین عضو خانواده خودروهای سواری فولکس واگن خواهد بود که بازار پسابرجام ایران را لمس می کند.شرکت کیهان موتور آرین به عنوان نماینده سئات در ایران مدتی قبل موفق به اخذ مجوز های لازم برای قرارگیری مدل تولدو در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات شد و انتظار می رود در آینده نزدیک مدل لئون نیز در این فهرست دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری «کارزنیوز»، سئات پس از سال غیبت این بار با نماینده جدید قرار است با دو مدل تولدو و سئات اولین قدم هایش را در بازار ایران بردارد و در صورت عرضه سریع تر از فولکس واگن و اشکودا ، نخستین عضو خانواده خودروهای سواری فولکس واگن خواهد بود که بازار پسابرجام ایران را لمس می کند.شرکت کیهان موتور آرین به عنوان نماینده سئات در ایران مدتی قبل موفق به اخذ مجوز های لازم برای قرارگیری مدل تولدو در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات شد و انتظار می رود در آینده نزدیک مدل لئون نیز در این فهرست دیده شود.

گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان متشکل از ۱۴خودروساز و موتورسیکلت ساز تا کنون حضور رسمی و قدرتمندی در تاریخ ایران نداشته است اما در گوشه های تاریخ بعضا نام برخی از مدل های برند های زیرمجموعه این گروه به چشم می خورد.انعقاد قرارداد رسمی این گروه خودروساز با شرکای ایرانی که در اندیشه کسب رتبه ۱ تیراژ تولید در جهان است پس از امضای برجام با حواشی متعدد ادامه یافت و هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از شرکای جدید برند های تابعه فولکس واگن در کشور اعلام نشده است.در کنار برند های سواری فولکس واگن و اشکودا که ظاهرا نمایندگان رسمی شان در ایران مشخص شده اند ، مدتی قبل شرکتی با عنوان کیهان موتور آرین به عنوان اولین نماینده سئات اسپانیا در ایران فعالیتش را آغاز کرد.کیهان موتور آرین از حدود چند ماه قبل فعالیت خود را با انجام آزمایش های استاندارد روی مدل های سدان تولدو و لئون آغاز کرد و حدود دو هفته قبل اولین مدل این شرکت در فهرست خودروهای مجاز واردات قرار گرفت.

سئات تولدو
تولدو محصول کلاس C فولکس واگن است که از سال ۱۹۹۱ تا کنون در ۴ نسل توسط این برند اسپانیایی به تولید رسیده است و در کلاس های متنوع و ابعاد مختلف در بازارهای متنوعی عرضه شده است.نسل چهارم این مدل از سال ۲۰۱۱ به بازارهای جهانی معرفی شده است این نسل قرار است در بازار ایران نیز توسط کیهان موتور آرین به بازار عرضه شود.سئات برای تولدو ۴ پیرانه بنزینی از گروه فولکس واگن را در نظر گرفته است و این خودرو موتورجلو-دیفراسیل جلو که از پلت فرم مشابه فولکس واگن جتا ، سانتانا و اشکودا رپید بهره می برد حدود ۱٫۱ تا ۱٫۳ تن وزن دارد.پیشرانه پایه تولدو مدل ۱٫۲ لیتری MPI با ۱۲ سوپاپ و حداکثر توان ۷۵ اسب بخار است.پیشرانه ۱٫۲ لیتری TSI گروه فولکس واگن نیز در دو مدل با قدرت های ۸۵ و ۱۰۵ اسب بخار قابل نصب روی تولدو هستند اما کیهان موتور آرین قوی ترین مدل بنزینی این خودرو که به پیشرانه ۱٫۴ لیتری TSI مجهز است را برای عرضه به بازار کشورمان انتخاب کرده است.این پیشرانه علی رغم حجم کم که موجب کاهش محسوس مصرف سوخت می شود از نوع Twincharger و مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر به صورت همزمان است که موجب دستیابی به حداکثر قدرت حدود ۱۲۵ اسب بخار برای این خودرو می شود.تولدو در بخش انتهای خودرو مانند هاچ بکی است که کشیده شده و با ۵۵۰ لیتر فضای بار در صورت خواباندن صندلی های عقب فضای بار را به حدود ۱۴۹۰ لیتر می رساند که تقریبا مشابه یک خودرو استیشن و باب میل اروپایی ها است.طول تولدو به ۴٫۴۸ متر می رسد و فاصله بین دو محور آن به ۲٫۶ متر می رسد که ۸ سانتیمتر طویل تر از مدل قبلی تولدو است.تولدو با اتکا به زون کم در مقایسه با رقبا و پیشرانه قدرتمند ۱۲۵ اسب بخاری توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت و ثبت شتاب ۹ تا ۱۰ ثانیه ای را دارد که به لطف همراهی گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه یا ۶ سرعته اتوماتیک فراهم می شود.از جمله امکانات قابل توجه این مدل می توان به سیستم استارت/استاپ برای کاهش محسوس مصرف سوخت و خاموش شدن خودرو در توقف و روشن شدن با فشردن پدال گاز اشاره کرد.هنوز مشخص نیست که تولدو قرار است با چه قیمتی به بازار عرضه می شود اما با توجه به سطح امکانات و مشخصات فنی این خودرو ، تولدو می تواند پذیرای مشتریان خاص باشد.این خودرو در مدل دیزلی پایه در بازار کشور انگلستان ارزان تر از برادر اشکودا رپید به بازار عرضه می شود و حدود ۱۳ هزار پوند قیمت دارد.

سئات لئون
لئون شاید آشناترین محصول سئات برای ایرانیان باشد که در تعداد محدود و با قیمت ۴۶ میلیون تومان حدود ۶ سال قبل برای اولین بار عرضه شد.لئون از سال ۱۹۹۹ تا کنون در سه نسل به بازارهای جهانی معرفی شده و نسل سوم آن از سال ۲۰۱۱در حال عرضه است.این هاچ بک کلاس C سئات اسپانیا به عنوان برادر مدل های گلف و اشکودا اکتاویا شناخته می شود و بر پایه پلت فرم مشترک با این دو محصول طراحی شده است.کیهان موتور آرین مدل ۵D یا ۵ درب لئون را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده اما این خودرو هنوز در فهرست خودروهای مجاز برای واردات قرار نگرفته است در حالی که آزمایش های استاندارد این مدل نیز انجام شده و آماده ورود به فهرست خودروهای مجاز واردات است.
لئون نیز از مشخصات فنی مشابه مدل تولدو بهره می برد و با طول ۴۲۶۳ میلیمتر و ۱۴۵۹ میلیمتر ارتفاع ظرفیت بار ۳۸۰ لیتری را ارائه می کند و حدود ۱٫۲ تا ا تن وزن دارد.لئون در مقایسه با تولدو طراحی اسپرت و خاص تری دارد و آپشن های قابل توجهی همانند کنترل حرکت بین خطوط ، تشخیص خواب آلودگی راننده ، دورین عقب ، سنسور باران ، کروز کنترل تطبیق پذیر ، کنترل حرکت در سربالایی و … روی آن قابل نصب است.لئون می تواند بعد از مدت ها رقیب مستقیمی برای آلفارومئو جولیتا باشد که علی رغم قدرت کمتر پیشرانه آپشن های بیش تری را نسبت به این رقیب ایتالیایی به مشتریان عرضه می کند.

اولین حضور سئات در ایران
زیرمجموعه اسپانیایی فولکس واگن که یکی از استراتژیک تریک اعضای این گروه بزرگ خودروساز است برای اولین بار در سال ۹۰ پس از زمزمه های فراوان توسط شرکتی با نام توسعه صنعت دستان آماده ورود به بازار شد.این شرکت دو مدل هاچ بک لئون و MPV با نام آلتئا را برای بازار ایران با قیمت ۴۶ و ۴۸ میلیون تومان آماده عرضه کرده بود و در ادامه قصد راه اندازی خطوط تولید محصولات Rover انگلستان در ایران را داشت اما طرح فروش ۳۰ روزه این شرکت با پیش پرداخت ۱۰ درصد و تبلیغات فراوان به واردات تعداد محدودی از مدل هاچ بک لئون ختم شد که هم اکنون در بازار بعضا با قیمت های متنوعی از ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی آگهی می شوند اما مشتری به سراغشان نمی رود.

همچنین ببینید

فروش اقساطی رانا LX با تحویل ۳۰ روزه

لیزینگ ملت فروش اقساطی رانا LX باتسهیلات ویژه را آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری«کارزنیوز» …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: