خانه / اخبار / ایرانخودرو و نسخه‌ای جدید از ۲۰۷i

ایرانخودرو و نسخه‌ای جدید از ۲۰۷i

شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۰۸ میلادی رسما از نسل جدید پژو هاچ بک سری ۲۰۰ یعنی پژو ۲۰۷ پرده برداری کرد و تقریبا همزمان با آن در داخل کشور هم گروه صنعتی ایرانخودرو به تولید این خودرو پرداخت، ولی این خودرو تنها ظاهری از پژو ۲۰۷ به چهره داشت و در بخش فنی خود عمدتا از امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۶ سود می‌برد، به همین دلیل گروه صنعتی ایرانخودرو نام این محصول را پژو ۲۰۷i گذاشت تا نام و برند این خودروی هاچ بک فرانسوی رنگ و بوی ایرانی به خود بگیرد. ماشینی که ماها آن را با نام ۲۰۶ پلاس (۲۰۶+) می‌شناسیم.
این‌ها را گفتیم تا در نهایت به آغاز بحث اصلیمان برسیم و آن هم معرفی نسخه‌ای جدید از پژو ۲۰۷ توسط ایرانخودروست که در ادامه بیشتر در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. خودرویی که در کمپانی مادر تولید آن متوقف شده و به نسل بعد یعنی پژو ۲۰۸ جهش پیدا کرده است، ولی در ایران شاهد معرفی نسخه ای جدید از آن هستیم که طبق گفته‌ها با قیمتی حدودا ۴۰ میلیون تومانی ثبت سفارش و عرضه می‌شود، اما باید دید که ایرانخودرو در تایید نهایی خود چه قیمتی برای این خودرو در نظر می‌گیرد.
عمده تغییرات این خودرو را مثل همیشه می‌توان در بخش ظاهری جستجو کرد، زیرا در بخش مولد قدرتی شاهد بکارگیری پیشرانه چهار سیلندر TU5 هستیم که قدرتی ۱۰۵ اسب بخاری و گشتاوری ۱۴۲ نیوتن متری دارد که برای انتقال نیروی تولیدی آن از جعبه دنده‌ای مشابه با رانا، یعنی ۵ سرعته دستی استفاده شده است.

۱

پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو

تغییرات ظاهری هم آنچنان که گفته می‌شود در این خودرو بزرگ و اساسی نیست و در قسمت خارجی تنها در چراغ‌های پیشانی جدید و چراغ‌های عقب جدید خلاصه می‌شود که این دو فاکتور هم تنها قاب داخلی آن‌ها پیشرفته‌تر و بهتر از قبل شده‌اند. هرچند آینه‌های جانبی را هم ‌وان در لیست قسمت‌های تغییر یافته جهت زیباسازی این خودرو قرار داد.
دیگر قسمت تغییر یافته در این خودرو هم مربوط به داخل کابین می‌شود که می‌توان ردپای آن‌ها را در طراحی و نصب یک صفحه نمایشگر لمسی در بالای داشبورد و بکارگیری غربیلک فرمانی پیشرفته‌تر دنبال کرد که به یکسری کلید مجهز شده است. سایر قسمت‌های داخلی کابین هم همانند قبل هستند، مگر اینکه تغییراتی بسیار جزیی در ریزکاری‌های آن صورت گرفته باشد که در دید کلی قابل تشخیص نیستند.

همچنین ببینید

تخطی از سرعت مجاز علت حادثه برخورد اتوبوس با دیواره کوه هراز بوده است

کارزنيوز- سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهارداشت: در بررسی‌های اولیه علت حادثه برخورد اتوبوس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: