خانه / اخبار / اولین تجربه رانندگی با نخستین محصول از برند لوکس مدیران‌خودرو چری تیگو۵

اولین تجربه رانندگی با نخستین محصول از برند لوکس مدیران‌خودرو چری تیگو۵

برای داشتن همه آپشن‌های روز خودرو‌های جهان به همراه اطمینان خاطر از خرید یک خودرو با کیفیت دیگر لازم نیست هزینه زیادی کنید.اگر به دنبال یک خودرو شاسی‌بلند هستید نوبت به آن رسیده تا با برندی جدید که شخصیتش متفاوت از دیگر چینی‌های بازار ایران است آشنا شوید. تیگو۵ محصول جدید مدیران‌خودرو با برند لوکس و جدید چری است که در زمره کراس‌اوور های متوسط بازار قرار می‌گیرد. تیگو۵ از نظر ابعاد یک کلاس‌بالاتر از ام‌وی‌ام X۳۳ می‌ایستد و در همه ابعاد نسبت به این شاسی‌بلند ام‌وی‌ام ارتقاء یافته و متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری «کارزنیوز»، مدیران‌خودرو با عرضه نخستین محصول از برند چری که قرار است در نمایشگاه‌های این شرکت نیز جایگاه متفاوتی داشته باشند قصد دارد تا مفهوم جدیدی از کلاس شاسی‌بلند با قیمت مناسب را به مشتریان ایرانی منتقل کند لذا به همین منظور هفته گذشته ملاقاتی را با ببر خوش‌خط‌و‌خال جدید چری در ایران ترتیب دادیم تا توانایی‌های این محصول جدید را بیش‌تر مورد ارزیابی قرار دهیم :

تراش‌خورده به دست اروپایی‌ها :

چری حاصل تلاش تیم مجرب طراحان حرفه‌ای و جدید چری است که سابقه طراحی در برند‌های مطرح آلمانی را در کارنامه دارند. سه طراح مطرح از پورشه ، دایملر-کرایسلر و مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و در طراحی ببر جدید چری نقش داشته‌اند.طراحی کلی تیگو۵ به دور از اغراق‌ در جلو و عقب کاملا هماهنگ است. این کراس‌اوور ۴٫۵‌متری محصول کمپانی چری چین است که از سال ۲۰۱۲ تولید محصولات جگوار و لندروور را نیز در برنامه خود گنجانده و این همکاری با بزرگان صنعت خودرو جهان اثرات مستقیمی روی طراحی تیگو۵ نیز داشته است. تیگو۵ در زمینه ایمنی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی و بالاترین امتیاز از موسسه C-Ncap شده است و تنها پس از مدت کوتاهی که از مهرفی آن می‌گذرد در روسیه موفق به کسب عنوانبهترین برند چینی شده است و در زمره کاندیدا‌های بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۱۵ کشور شیلی نیز قرار دارد.تیگو۵ با پلت‌فرم جدید و پیشرفته چری به برند‌های معتبر جهانی مجهز شده تا تفکر سواری با یک خودرو بی‌کیفیت را از بین ببرد. قطعات فنی مورد استفاده در دل تیگو۵ از برند‌های معتبری همچون Valeo ، بوش ، ZF ، Nexteer ، دلفی و … انتخاب شده‌اند که با گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰‌هزار کیلومتر مدیران‌خودرو اطمینان کامل از کیفیت این خودرو را در ذهن مشتریان به وجود می‌آورد به گونه‌ای که تقبل چنین هزینه سنگینی از سوی مدیران‌خودرو به عنوان گارانتی تیگو۵ تایید کننده این موضوع است که این شرکت اطمینان زیادی از استقامت و کیفیت محصول جدید و لوکسش دارد. با ورود به کابین تیگو۵ با نکات جدید ، کیفیت متفاوت و آپشن‌هایی مواجه می‌شوید که انتظار دیدارشان در بازار زیر ۱۰۰‌میلیونی‌ها را نخواهید داشت.طراحی داخلی خودرو کاملا به سبک کراس‌اوور های مدرن است که سبکی جدید در ارگونومی را به نمایش می‌گذارد.مجموعه  پلاستیک استفاده شده در سراسر کابین کیفیت متفاوتی نسبت به خودرو‌های دیگر برند چری و دیگر چینی‌ها دارد.در تیگو۵ آشپن‌ها صرفا جنبه نمایشی ندارد بلکه بر خلاف نکات منفی که از آپشن خودرو‌های چینی در بازار دیده‌اید قطعا عملکرد با کیفیت نمایشگر لمسی ، سیستم استارت بدون کلید ، تنظیم برقی صندلی‌ها و … نظر شما را نسبت به این خودرو عوض خواهد کرد.تیگو۵ برای اولین بار در بین خودرو‌های چینی در تیپ excellent علاوه بر دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو با کیسه‌های هوای جانبی نیز به بازار عرضه می‌شود که در صورت واژگونی می‌تواند جان سرنشینان را نجات دهد.
سرنشینان در کابین تیگو۵ به لطف فاصله بین دو محور ۲٫۶ متر که مشابه خودرویی نظیر کیا اسپورتیج است هم در جلو و هم در عقب فضای مناسبی برای نشیمن ، پا ، سر و شانه دارند و در طول آزمایش حتی افرادی با قد بلند‌تر از ۱۸۰ سانتیمتر نیز از وضعیت نشستن در کابین راضی بودند.

۱۳۹ اسب‌بخار را دستی و اتوماتیک برانید
تیگو۵ با وزن خالص حدود ۱٫۵ تن به پیشرانه ۲ لیتری مجهز شده است که حداکثر توانش در دور موتور ۵۷۵۰ به ۱۳۹ اسب‌بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز بین دور موتور ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ به ۱۸۲ نیوتون‌متر می‌رسد.ظرفیت باک تیگو۵ ، ۵۵ لیتر است که با توجه به مصرف سوخت زیر ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر آن را به خودرویی مناسب برای سفر های طولانی تبدیل می‌کند.پیشرانه‌۴ سیلندر تیگو۵ با ظریب تراکم ۱۰به۱ حساسیت زیادی روی بنزین ندارد و نگارنی از اینکه حتما باید از بنزین با کیفیت ، اکتان و مکمل برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به موتور استفاده کرد نیز تا حد زیادی با این ضریب تراکم برطرف می‌شود.تیگو۵ از سوی مدیران‌خودرو در ۴ تیپ و مجهز به دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیکCVT به بازار ایران عرضه خواهد شد. مدل مجهز به گیربکس دستی تنها یک تیپ‌ دارد و مدل اتوماتیک در سه تیپ Comfortable ، Luxury و Excellent به بازار عرضه خواهد شد. وزن این خودرو در مدل مجهز به گیربکس دستی ۱۴۹۵ کیلوگرم است و در مدل CVT به ۱۵۳۷ کیلوگرم می‌رسد.گیربکس اتوماتیک CVT که عملکرد متفاوتی نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی دارد حس تعویض دند هرا به راننده منتقل نمی‌کند و دائما در حال تغییر ضرایب چرخ‌دنده‌ها است و همین موضوع موجب رانندگی یکنواخت و بدون مکث یا ضربه در هنگام تعویض دنده‌ها خواهد شد.یکی دیگر از مزایای این گیربکس علاو‌ه بر رانندگی نرم ، کاهش مصرف سوخت تا حد قابل توجهی در مقایسه با گیربکس‌های اتوماتیک معمولی است.

پشت فرمان ببر چری :

در نخستین ملاقات با تیگو۵ چند نکته در مورد ظاهر آن توجه شما را جلب خواهد کرد.طراحی خودرو کاملا منطقی است و هیچ اغراقی در آن به چشم نمی خورد. همین سادگی و منطقی بودن طراحی در نگاه نخست شخصیت جدیدی را در ذهن شما ایجاد می‌کند که می‌توانید به عنوان امضای چری نیز به آن نگاه کنید.تایر‌های ۱۷ اینچی یکی دیگر از مزایای ظاهری تیگو۵ است که ضمن کمک به افزایش ارتفاع این خودرو ، آن را به شاسی‌بلند های روز نزدیک کرده است. تایر‌ها از برند معتبر غیرایرانی انتخاب شده‌اند و ابعاد ۲۲۵/۶۵R17 نخستین مشخصه در پایداری تیگو۵ پیش از سوار شدن به آن است.در طراحی ظاهری زیر سپر‌ها ، زیر رکاب و روی گلگیر‌ها پوشش های پلاستیکی قابل تعویضی را مشاهده می‌کنید که خسارت ناشی از برخورد این بخش‌‌ها را کاهش می‌دهد.زه جانبی خودرو در پایین‌ترین قسمت درب‌ها نصب شده است ؛ این رویه بیش‌تر در کراس‌اوور‌های آفرودی معمول است و به متفاوت جلوه‌کردن نمای جانبی خودرو نیز کمک بسیار زیادی کرده است.  خودرو مورد آزمایش ما یکی از اولین نمون‌های تیگو۵ بود که توسط مدیران‌خودرو و به صورت SKD در ایران به تولید رسیده بود.با توجه به آنکه قرار است این خودرو از ابتدا به صورت تولید‌داخل به مشتریان عرضه شود برای آزمایش این نمونه را انتخاب کردیم که از نظر سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی در بالاترین سطح آپشن‌ها نیز قرار داشت. حداقل ارتفاع این خودرو از سطح زمین۱۶٫۳ سانتیمتر است و طراحی کابین به گونه‌ای است که سوار شدن به خودرو چندان سخت نیست.با قرار گرفتن در کابنی تیگو۵ نه بوی پلاستیک بی‌کیفیت به مشامتان می‌رسد و نه روی صندلی احساس ناراحتی می‌کنید. روکش چرم‌صندلی کیفیت بسیار خوبی دارد و کاملا شما را در بر می‌گیرد.تنظیم صندلی راننده در مدل مورد آزمایش نیز در ۶ جهت و به صورت برقی بود . نمایشگر‌های پشت فرمان با طراحی سوپرویژن در تمامی ساعات روز و شب اعداد و اطلاعات را به وضوح نمایش می‌دهند و در بخش میانی آن‌ها نمایشگری به عنوان کامپیوتر سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف سوخت متوسط ، کارکردو … را به نمایش می‌گذارد.نمایشگر لمسی ۷ اینچی در بین میانی داشبورد تعبیه شده است که دسترسی به آپشن‌های آن بسیار آسان است. این نمایشگر ضمن امکان پخش DVD با ورودی USB ، امکان اتصال تلفن همراه به صورت بلوتوث را نیز فراهم می‌کند که پس از اتصال علاوه بر تسهیل در شماره‌گیری ، امکان ورودشماره‌های تلفن‌همراه به نمایشگر را نیز فراهم می‌کند و به صورت بلوتوثی می‌توان موسیقی‌های روی موبایل را نیز کنترل کرد.در سمت چپ فرمان کلید‌های کنترل خاموش کردن سیستم کنترل پایداری ESP ، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو و .. تعبیه شده است.سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود.
مسیر آزمایش با تیگو۵ را با فشردن کلید استارت آغاز کردیم.عایق‌بندی کابین تیگو۵ نسبت به دیگر محصولات چری ارتقاء محسوسی داشته و برای مثال در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در حالت ایستاده و یا با فشردن درجای پدال گاز احساس آرامش به مراتب بیش‌تری در کابین این خودرو خواهید کرد.گیربکس خودرو را در حالت D قرار دادیم و حرکت را آغاز کردیم. در خودرو‌های مجهز به گیربکس CVT ، گیربکس آماده به انجا مفرامین شما است که به پدال گاز منتقل می‌کنید.در تیگو۵ رانندگی اسپرت از طریق فشردن کلید S در کنار دسته‌دنده نیز امکان‌پذیر است اما اگر پدال‌گاز را تا انتها فشار دهید ، گیربکس شما را در رانندگی اسپرت با دور موتور بالا کمک می‌کند و نوبت به غرش ۱۴۰ اسب بخار می‌رسد.عملکرد سیست متعلیق در دفع ضربات و آرامش سرنشینان بسیار مناسب است.این سیستم در جلو از نوع مستقل مک‌فسون با فنرپیچشی و کلیه‌نگهداره ند ضد لغزش است و در عقب از نوع کشنده چند‌گانه با فنرپیچشی انتخاب شده است. تیگو۵ در مانور‌های خیابانی با توجه به عرض زیاد تایر‌ها ، ارتفاع کمتر این شاسی‌بلند از سطح زمین نسبت به دیگر رقبا و همچنین سستم تعلیق پیشرفته ، به هیچ‌وجه تمایل به بیش یا کم‌فرمانی را ه شما القا نمی‌کند و فرمان هیدرولیکی دقیق نیز در این مسیر همراه شما است.
عملکرد ESP در تغییر مسیر‌های ناگهانی دقیق و بدون نقص است و در صورتی که قصد شروع حرکت روی سطوح لغزنده را داشته باشید نیز می‌توانید این سیستم را خاموش کنید.در طول آزمایش و در مسیر‌های بزرگراهی کروز‌کنترل را وارد مدار کردیم و این سیستم به خوبی در تثبیت سرعت به ما کمک کرد.

جایگاه در بازار :

تیگو۵ با بهره‌گیری از مجموعه تکنولوژی های ایمنی که در خودرو‌های بالای ۲۰۰ میلیون‌تومان به چشم می‌خورند در قدم اول می‌تواند یک گزینه با ارزش با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون‌توما نباشد که به لطف ارائه در ۴ تیپ توسط مدیران‌خودرو بازه قیمتی گسترده‌ای را شامل خواهد شد.قیمت رسمی این خودرو هنوز از سوی مدیران‌خودرو اعلام نشده است اما اگر به دنبال دلیل برای انتخاب این خودرو هستید بهتر است به جدول آشپن‌ها و امکانات این خودرو نگاهی بیاندازید و ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی که برای اولین بار روی یک خودرو تولید داخل در ایران ارائه می‌شود را به آن اضافه کنید. این مجموعه مزایای تیگو۵ در هیچ رقیب دیگری به چشم نمی‌خورد که شما همزمان یک شاسی‌بلند متوسط داشته باشید که شبکه خدمات پس از فروشش پیش از ورو دبه بازار آماده ارائه خدمات به این خودرو است و یک سال نخست دوره گارانتی تمامی هزینه‌های شما نیز رایگان خواهد بود.اگر اطمینان از کفیت را می‌خواهید این گارانتی می‌تواند تضمین کننده نگرانی شما باشد.اگر مشخصات فنی مد نظرتان است ، گیربکس اتوماتیک CVT ، قدرت بالا ، مصرف کم و همکاری بنرد‌های معتبر اروپایی و آمریکایی تایید کننده صلاحیت تیگو۵ به عنوان یک خودرو روز جهان است و در نهایت اگر ایمنی را می‌خواهید می‌توانید روی طراحی خاص بدنه ، ۵ ستاره ایمنی و آپشن‌ها و تکنولوژی های متفاوت این خودرو حساب کنید.

۱

گالری تصاویر:

همچنین ببینید

تخطی از سرعت مجاز علت حادثه برخورد اتوبوس با دیواره کوه هراز بوده است

کارزنيوز- سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهارداشت: در بررسی‌های اولیه علت حادثه برخورد اتوبوس …

یک دیدگاه

  1. با سلام.ازنظرمن ماشین ظاهر و رخ زیبایی دارد .اگر در سر بالایی ها متور وگیر بکس ان کم نیاورد ماشینه خوبی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: