خانه / اخبار / امضای نخستین قرارداد ایکاپ با قطعه سازان ایرانی

امضای نخستین قرارداد ایکاپ با قطعه سازان ایرانی

محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت ایکاپ از امضای نخستین قرارداد این شرکت با یکی از قطعه سازان ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«کارزنیوز» به نقل از فرصت امروز ، ۹ماه پس از امضای قرارداد مشترک میان ایران خودرو و پژو، بالاخره خبر از امضای قرارداد همکاری شرکت مشترک این دو خودروساز یعنی ایکاپ با یکی از قطعه سازان ایرانی برای تامین قطعات محصولات این شرکت می رسد؛ خبری که قطعه سازان ایرانی مدت ها در انتظار شنیدن آن بودند.

امضای نخستین قرارداد ایکاپ با قطعه سازان ایرانی

پیش از این برخی قطعه سازان در گفت و گو با «فرصت امروز» از بسته نشدن قرارداد همکاری برای حضور قطعه سازان ایرانی در زنجیره تامین پژو گلایه کرده بودند حالا اما با اینکه شش ماه به عرضه نخستین محصول مشترک آبی های جاده مخصوص با شیرهای فرانسوی در بازار ایران مانده، قطعه سازان ایرانی نیز در تولید سهیم شده اند.

روز گذشته در حاشیه نشست مشترک قطعه سازان ایرانی با قطعه سازان فرانسوی، مدیرعامل شرکت ایکاپ در پاسخ به پرسش «فرصت امروز» مبنی بر اینکه چرا ارزیابی های پژو از قطعه سازان ایرانی پیش از امضای قرارداد جوینت ونچر صورت نگرفته است؟ بیان کرد: «وقتی ما نمی دانستیم چه محصولی را می خواهیم تولید کنیم، نمی توانستیم به ارزیابی قطعه سازان بپردازیم، بنابراین پس از امضای قرارداد روند ارزیابی ها آغاز شده و اکنون در مرحله امضای قرارداد هستیم.»

او ادامه داد: «نخستین قرارداد همکاری با یکی از قطعه سازان ایرانی به امضا رسیده و سایر قراردادها نیز گام به گام امضا خواهند شد.»

معتمد همچنین درباره اینکه چرا تولید محصولات با عمق ساخت داخل ۲۰درصد آغاز شده در حالی که پیش از این قرار بود با ۴۰ درصد آغاز شود، تصریح کرد: «از ابتدا قرار بر این بود که کار با ۲۰ درصد ساخت داخل آغاز شود و در طول مدت یک سال عمق ساخت داخل به ۴۰ درصد برسد.»

پژو می خواهد ایران تبدیل به هاب صادراتی منطقه شود

در این همایش کمار، قائم مقام آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو سیتروئن نیز از برنامه های بلند مدت این شرکت برای قطعه سازان ایرانی خبر داد و گفت: «ما برنامه ای بلند مدت برای تامین قطعه در ایران و پیوستن قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین جهانی پژو داریم و می خواهیم ۳۰ درصد از قطعات تولید شده در ایران را به بازارهای آفریقایی و خاورمیانه صادر کنیم.

او با اشاره به برطرف شدن مشکل نقل و انتقال پول اظهار کرد: «ما می خواهیم ایران در تامین قطعه سایر بازارهای ما سهیم باشد.»

کمار با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به مرکز منطقه برای صادرات خودرو از ایران تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: «خوشبختانه مشکل انتقال ارز برطرف شده و می توانیم به ایران انتقال وجه داشته باشیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا سال ۲۰۲۱ تولید محصولات مشترک با ایران خودرو به سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش یافته و برخی از این تولیدات نیز صادر خواهد شد.»

به گفته کمار، خودروهای پژو در ایران با کیفیتی مشابه محصولات تولیدی پژو در دیگر کشورها تولید خواهد شد.

او با بیان اینکه تولید خودروی پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۵ آغاز شده است، گفت: «تولید پژو ۲۰۰۸ جدید نیز از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و خودروی ۳۰۱ جدید نیز در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد. خطوط تولید مشترک شرکت ایران خودرو و پژو آغاز شده و به دنبال تسریع در فعالیت ها هستیم به گونه ای که به زودی شاهد عرضه این محصولات خواهیم بود.»

همچنین ببینید

مروری بر آخرین تغییرات در بازار خودروهای منطقه آزاد اروند

پس از ایجاد مناطق آزاد تجاری در کشور، به دلیل نبود قوانین گمرکی و سهولت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دريافت آخرين مطالب در ايميل شما!

لطفاً ايميل خود را وارد نماييد: